אנחנו כאן בשבילכם חייגו :

072-3719770

ביטוח אובדן כושר עבודה

ביום יום, כשאנחנו  הולכים לעבוד ומקבלים בכל עשירי לחודש את המשכורת עם התלוש, אנחנו לא חושבים על כך שיום אחד, ייתכן שכל זה ייגמר בבת אחת. שיום אחד לא נוכל עוד לעבוד מטעמי מחלה או תאונה, במקרה כזה, לא תהיה לנו ברירה אלא, להיתלות בקצבה שנקבל מפוליסת ביטוח מפני אובדן כושר עבודה במקרה של תאונה או מחלה אשר בידינו.

 

פוליסת ביטוח מפני אובדן כושר עבודה, הינה פוליסה עליה אנחנו משלמים פרמיה חודשית, כאשר מטרתה היא, שביום בו נחלה או נפצע ולא נוכל עוד לעבוד ולהתפרנס כראוי, תהיה לנו קצבה חודשית שתספק את כל הצרכים שלנו או לפחות תשמור לנו על רמת חיים סבירה. הפוליסה ממומנת על ידנו בהתאם ליכולות שלנו והיא פועלת על פי סוג המקצוע שלנו.

 

דברים שחשוב לדעת על ביטוח אובדן כושר עבודה

  • בניגוד למה שאנשים רבים נוטים לחשוב, פוליסת ביטוח מפני אובדן כושר עבודה במקרה של תאונה או מחלה, לא מספקת לנו קצבה חודשית בגובה המשכורת שלנו, אלא בגובה של 75 אחוז מן המשכורת. על פי הממוצע של 12 החודשים האחרונים. ההסבר לכך הוא, שאם אדם יכול לחזור לעבוד בעתיד, אזי שאם הוא יקבל קצבה מלאה, לא תהיה לו מוטיבציה לעשות כך.
  • ביטוח מפני מאובדן כושר עבודה שאנחנו עושים בעצמנו, יכול לזכות אותנו בהנחות במס הכנסה. מוטב לבדוק זאת עם סוכן הביטוח ורואה החשבון שלכם. הרעיון הוא, שיותר אנשים יעשו ביטוח כזה ולכן המדינה מעניקה הטבות מס.
  • ביחס לסעיף הראשון שציינו כאן, אין טעם לעשות כמה ביטוחים, אין טעם גם לנסות לנפח את המשכורת בצורות שונות, בסופו של דבר התגמול תמיד יהיה דומה, 75 אחוז.
  • חשוב לוודא למה חברת הביטוח מתכוונת כשהיא אומרת "אובדן כושר עבודה". חברות רבות טוענות, שאם אתה סובל ממגבלה מסוימת, זה לא אומר שאתה לא יכול לעשות דברים אחרים. לכן חשוב לוודא שהפוליסה מכסה ספציפית על תחום מסוים, תחום המקצוע שלכם, כך שלא יווצר מצב שחברת הביטוח תדרוש מכם לעבוד במקצועות אחרים.

 

מתי כדי לממש פוליסת אובדן כושר עבודה

על פי חברות הביטוח צריך לממש לפחות 90 ימי מחלה בשביל שיהיה ניתן לממש את הפוליסה. כלומר צריך לשבת בבית 3 חודשים, לפני שאפשר להתחיל לקבל את הגמלה מחברת הביטוח. הפוליסה מאפשרת לעובד לקבל את הגמלה עד סוף התקופה שמצוינת בחברת הביטוח על פי מה שהוא סיכם איתה. כיום ניתן לרכוש הרחבות שונות שמאפשרות קבלת תשלום גם אחרי תקופה זו, באופן מלא או חלקי.

 

ביטוח מפני אובדן כושר עבודה במקרה של תאונה או מחלה, משתלם לעשות כשאנחנו במצב בריא מאוד, בגיל צעיר, ככל שנהיה יותר צעירים ובריאים כך הפרמיה שלנו תהיה נמוכה יותר. מוטב לממש אותה כאפשרות אחרונה ולא לפני זה, בשביל שלא נאבד את הזכויות עליה.

קידום אתרים
דילוג לתוכן